Zoneterapi behandling

Zoneterapi er en slags trykmassage, primært på fødderne. Under og på fødderne findes et fuldstændigt kort over hele menneskekroppen. Hver del af kroppen har en zone på fødderne, en såkaldt refleks zone. Hvis der er ømhed i en refleks zone, hænger det sammen med, at en del af kroppen ikke fungerer optimalt. Ved at behandle de ømme refleks zoner med specielle trykkombinationer, kan jeg påvirke organerne til at bedre kroppens funktion, og dermed genoprette kroppens balance.

Zoneterapi gør det ikke alene. Selv om behandlingerne kan genoprette kroppens ubalancer, får du det først for alvor bedre, når der er balance i helheden. Livsvilkår, omgivelser og kost er væsentlige faktorer, der alle spiller en stor rolle i forbindelse med helbredet. Her vil vi sammen tale om, hvad du selv kan gøre.

Akupressur/muskel meridianmassage

Muskel meridian massage

Efter behov kan zoneterapien kombineres med akupressur/ meridianmassage på hele kroppen. Meridianmassage stimulerer energibanerne i hele kroppen. Massagen kan anvendes til afspænding eller til at stimulere kroppens egen selvhelende kraft.

Behandlingen

Behandlingen foregår ved, at du ligger på en briks, hvor du har bare fødder og evt. bare ben. Dine fødder smøres ind i en creme.

Jeg giver trykmassage på føddernes under- og overside, og op ad underbenene. Gennem de enkelte refleks zoners ømhedsgrad, hudens tilstand, m.m. danner jeg mig et billede af ubalancens karakter, placering og styrke. Behandlingen tilrettelægges herefter. Gennem behandlingen påvirkes de dele af kroppen, der ikke fungerer optimalt, og kroppen kommer igen i balance.

Problemer og symptomer, som kan behandles

Astma og allergi, Barnløshed, Bronkitis, Diarré, Eksem, Fordøjelsesproblemer, Forstoppelse, Frossen skulder, Gigt smerter, Hormonelle problemer, Hovedpine og migræne, Højt blodtryk, Iskias, Kolik, Luftvejslidelser, Lænde- / rygsmerter, Mave- / tarmlidelser, Nakke smerter der trækker ned i armen, Smerter i led og muskler, Stress, Tennis albue og Øresmerter.

Reaktion

Reaktioner kan være meget forskellige, enhver reaktion hænger sammen med en bedre balance og almen tilstand. Det er ikke muligt helt at forudsige kroppens måde at reagere på, da reaktioner er individuelle.
I nogle tilfælde kan der komme nogle psykiske reaktioner, som regel er det gamle sorger/bekymringer, der er med til at gøre kroppen syg, og når kroppen så renser ud kommer de psykiske ting op igen.

Typisk reaktioner

• Afslappethed
• Øget vandladning
• Grumset mørk urin